Formålet med faget er at give eleven kendskab til sammenhængen mellem kvalitet og service. Eleven skal have en grundlæggende forståelse for de omkostningsmæssige konsekvenser af god og dårlig kvalitet i leveringen af serviceydelser og produkter.
På valgfaget lærer du at:
- Kende servicefunktionernes sammenhæng med og indplacering i virksomhedens organisation.
- Kende betydningen af kvalitet og service for kunders og samarbejdsparters syn på virksomheden.
- Kende nødvendigheden af en velfungerende kommunikation for at opnå et effektivt samarbejde mellem virksomhedens enheder.
- Kende begreberne ekstern og intern kvalitet.
- Kunne yde god service i udførelsen af de administrative funktioner.
- Kunne anvende begreberne kvalitet og service i udførelsen af konkrete arbejdsfunktioner, f.eks. telefonbetjening og receptionsfunktioner.
- Kunne formulere sig præcist og nuanceret i forhold til omverdenen i forbindelse med bl.a. telefonbetjening, korrespondance og anden ekstern kommunikation.