HR og personaleadministration

HR og personaleadministration

Valgfaget kan kun vælges af elever på specialerne administration og offentlig administration

Formålet med faget er, at eleven erhverver sig viden om og indsigt i de love, regler og principper samt adfærd, der er gældende for et ansættelsesforhold, dvs. for arbejdsgivere og medarbejdere, i såvel offentlige som private ansættelser, med henblik på at eleven kan varetage opgaver i en personaleadministrationsenhed.

På valgfaget lærer du at:

  • Have kendskab til og indsigt i ansættelsesprocedurer og ansættelsesret, herunder kunne varetage administrativt arbejde i forbindelse med rekrutterings- og ansættelsesprocesser mv. på baggrund af gældende regelsæt.
  • Have kendskab til gældende regelsæt vedrørende fratrædelse for at kunne medvirke til afvikling af medarbejdere.
  • Trænes i at kunne rådgive og vejlede i personaleforhold ud fra den centrale lovgivning på området, herunder funktionærloven, ferielov, sygefravær, arbejdsmiljølov etc.
  • Trænes i formidling og kommunikation af personaleinformationer og udarbejdelse af forskellige personalestatistikker ud fra gældende love, regler og krav.

Tilmelding

 

Det er pt ikke muligt at tilmelde sig kurset. Vi tilføjer nye datoer hurtigst muligt.