Kvalitetsudviklingssystem - afsnit 1.8

Kvalitetsudviklingssystem - afsnit 1.8

Institutionens kvalitetsudviklingssystem skal offentliggøres på skolens hjemmeside, og indeholde oplysninger om opfølgningsplaner, handlingsplaner for øget gennemførelse og resultaterne af Institutionens informationsindsamling.

Niels Brocks kvalitetskriterier

Kvalitetsarbejdet på Niels Brocks erhvervsuddannelser skal være med til at fremme et godt læringsmiljø, hvor både elever og medarbejdere trives og udfordres på den gode måde - både fagligt og personligt.
 
Kvalitetskriterier:

  • At skabe bedre erhvervsrettede uddannelser inden for handel- og kontorområdet
  • At få flere elever til at vælge og gennemføre uddannelserne på Niels Brock, der er præget af trivsel og godt læringsmiljø
  • At skabe bedre kontakt med erhvervslivet
  • At være en spændende og udviklende arbejdsplads med effektiv institutionsdrift

Vil du læse mere

Evaluering på Niels Brock

De mest centrale evalueringer, der hjælper os til at udvikle undervisningsmiljøet er:

  • Evaluering af undervisningen, der gennemføres løbende
  • Elevtrivselsundersøgelsen, der gennemføres i oktober/november
  • Analyse af data fra Undervisningsministeriets Datavarehus omkring elevoptag, gennemførelse m.m.
  • Kortlægning af elevernes undervisningsmiljø hvert 3. år

Undersøgelserne og analyserne er udgangspunkt for de handlingsplaner, der hvert år opstilles for erhvervsuddannelserne. Se på vej.

 Vil du læse mere

Resultater

Resultater fra evalueringer på Niels Brocks erhvervsuddannelser anvendes både internt og eksternt.

Her er et link til Undervisningsministeriets Datavarehus, der indeholder de mest relevante resultater, der anvendes eksternt: www.uddannelsesstatistik.dk/erhvervsuddannelser

Handlingsplaner

Implementeringen af erhvervsuddannelsesreformen fortsætter med udgangspunkt i Niels Brocks pædagogiske principper (PIPPI).

I den forbindelse har vi følgende strategiske indsatsområder:

  • Elevkompetencer
  • IT-baseret læring
  • Feedback

Der arbejd desuden på at øge elevernes gennemførelsesprocent, bl.a. gennem bedre vejledning og nye tilbud til de elever, som har behov for at blive udfordret mere end normalt. Der er fokus på samarbejdet med erhvervslivet, så alle, der ønsker det, får en praktikplads.

Medarbejderne skal endvidere være trygge ved, at EUD er i konstant udvikling. De fysiske rammer som en hovedstadsskole gør, at der bruges relativt mange ressourcer på bygninger, og endelig er der fokus på, at EUD skal være blandt de mest effektive skoler i landet.

De mest centrale indsatsområder og handlingsplaner på EUD fremgår i På vej 2016-19, side 17-21.

Vil du læse mere

 

Gennemførelse

Undervisningsmiljø