Markedskommunikation C

Markedskommunikation C

Markedskommunikation er et samfundsvidenskabeligt fag, der omfatter viden inden for sociologi, forbrugeradfærd, målgruppevalg, kommunikation samt markedsføringsstrategi og -planlægning. Faget giver viden om virksomhedens muligheder for at kommunikere til kunder og andre interessenter gennem anvendelse af forskellige former for markedskommunikation. Markedskommunikation beskæftiger sig med virksomhedens planlægning af kommunikationen til omverdenen.

Formål

Gennem undervisningen i markedskommunikation C skal eleverne udvikle deres evner til at forholde sig reflekteret til virksomhedens markedskommunikation. Det er endvidere formålet at fremme elevernes evne til arbejde med markedskommunikation under hensyn til virksomhedens strategi og de markedsmæssige muligheder. Endelig skal eleverne udvikle deres evner til at arbejde med grundlæggende problemstillinger vedrørende markedskommunikation gennem anvendelse af fagets teori i en virkelighedsnær og international kontekst.

Faglige mål

Eleverne skal kunne:

  • redegøre for virksomhedens kommunikation i forhold til den overordnede strategi
  • anvende viden om markedskommunikation og samarbejdspartnere til at diskutere virksomhedens kommunikationsstrategi
  • anvende viden om virksomhedens kommunikationsplatform til at diskutere og udarbejde forslag til kampagner
  • anvende viden om medier og kommunikation til at diskutere indhold og udformning af et budskab  
  • udforme og analysere medieplaner
  • redegøre for anvendelse af effektmålinger.