Kvalitetsmål

Kvalitetsmål

Kvalitet starter hos ledelsen. Det er et spørgsmål om hele kursuscenterets retning og filosofi. Det er derfor ledernes fornemmeste opgave at formulere klare mål for kursuscenterets kvalitet.

I Kursuscentret lægger vi stor vægt på, at vores kurser- og uddannelsesforløb har en høj kvalitet og lever op til deltagernes forventninger samt gældende regler og lovgivning.

I fastsættelsen af kvalitetsmål vælger vi at tage udgangspunkt i kursus/uddannelses evalueringer, benchmarking og interne audits. Der vil årligt blive sat nye kvalitetsmål.

På alle vores kurser og uddannelser anmoder vi kursister og studerende om at evaluere  kurset, undervisningen og Kursuscentrets faciliteter.
Samtidig med at det giver ledelsen et vigtigt udgangspunkt for at opsætte kvalitetsmål, så er det også med til at sikre, at Kursuscentrets undervisningsforløb altid ligger i markedets bedste ende. Endvidere giver evalueringerne også vores kursister og studerende mulighed for at bidrage med idéer og forslag, der kan forbedre og udbygge vores undervisningsforløb i fremtiden.
På Arbejdsmarkedsuddannelserne bruges Viskvalitet, der gælder alle AMU-uddannelser, med tilhørende rapporteringsmuligheder. På IV området bruges Kursuscenterets egne evaluerings-skemaer. I begge evaluerings områder forventes det at evalueringerne i gennemsnit ligger på minimum 4 (ud af 5), hvis det ligger under 3,5 skal der tages action.